Nava se îndreaptă spre Golful Aden, unde participă în premieră la o operaţiune antipiraterie denumită Atalanta, sub comandă UE. Aceasta este prima participare a unei nave româneşti la o misiune desfăşurată la peste 3.000 mile marine faţă de ţară.
Fregata Regele Ferdinand a plecat la 12 septembrie din Portul Constanţa, pentru a participa la operaţiunea de luptă Atalanta împotriva pirateriei navale, în Golful Aden, sub comandă UE.
Este prima participare a unei nave româneşti la o misiune desfăşurată la peste 3.000 mile marine faţă de ţară şi, totodată, prima participare la o operaţiune antipiraterie.
Traversarea Canalului Suez a durat 14 ore, iar locotenentul-comandor Mihai Egorov de la Grupul Mass-Media al Forţelor Navale a transmis o corespondenţă despre acest eveniment. Egorov este ofiţerul de relaţii publice al fregatei Regele Ferdinand pe timpul participării la operaţia Atalanta.
GALERIE FOTO
FOTO: GRUPUL MEDIA AL FORŢELOR NAVALE ROMÂNE
Iată jurnalul de bord de pe fregata Regele Ferdinand:
„26 septembrie 2012, Fregata Regele Ferdinand, Marea Roşie
O premieră de 14 ore
Deschizători de drumuri prin Canalul Suez
Marţi, 25 septembrie, va rămâne o zi de referinţă în istoria Forţelor Navale şi în istoria fregatei Regele Ferdinand, prima navă militară românească care a tranzitat Canalul Suez.
Au fost 14 ore fără întrerupere în care vigilenţa pe navă a fost sporită, 14 ore cu ochii aţintiţi pe ecranele radarelor, la timonă, scrutând orizontul prin binocluri în căutarea unor eventuale pericole de navigaţie sau ameninţări de orice natură, 14 ore afară la posturile de observare sau la posturile de manevră prova sau pupa, din care foarte multe ore la o temperatură ce a depăşit 35 de grade, 14 ore în care temperatura şi presiunea din comanda de marş au atins niveluri ridicate cu toate că aerul cond