În sfârşit a intervenit o modificare a legii în sprijinul romanilor care se afla în situaţia de a le fi încălcate drepturile ca urmare a clauzelor contractuale abuzive din contractele de credit.
La data de 3 august 2012 a fost publicată Legea 193 /2000 care creează instituţii noi în sprijinul consumatorilor ce ar putea să se afle în situaţia de a fi încheiat un contract preformulat ce conţine clauze abuzive sau care le încălca drepturile. Astfel nouă formă a legii conţine modificări favorabile luptei împotriva abuzurilor create de contracteler de adeziune şi preformulate ale profesioniştilor.
Cea mai importată schimbare este dată de art. 12 din legea modificată, ce prevede că în cazul în care constată utilizarea unor contracte de adeziune care conţin clauze abuzive, organele de control vor sesiza tribunalul de la domiciliul sau după caz, sediul profesionistului, solicitând obligarea acestuia să modifice contractele aflate în curs de executare, prin eliminarea clauzelor abuzive.
La cererea de chemare în judecata va fi anexat procesul-verbal întocmit potrivit art.11.
Asociaţiile pentru protecţia consumatorului care îndeplinesc condiţiile prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicata, cu modificările şi completările ulterioare, pot chema în judecată pe profesionistul care utilizează contracte de adeziune care conţin clauze abuzive, pentru că aceasta să dispună încetarea folosirii acestora, precum şi modificarea contractelor aflate în curs de executare, prin eliminarea clauzelor abuzive.
Dispoziţiile alin. (1)-(3) din lege nu aduc atingere dreptului consumatorului căruia i se opune un contract de adeziune ce conţine clauze abuzive de a invoca nulitatea clauzei pe cale de acţiune ori pe cale de excepţie, în condiţiile legii.”
Astfel dacă ANPC sau dacă instanta de judecată constata că î