Numărul românilor care accesează internetul de pe un dispozitiv mobil se dublează de la an la an, iar în scurt timp căutările pe mobil le vor depăşi pe cele efectuate de pe calculatoarele tradiţionale, reprezentând un semnal de alarmă pentru companii
Românii au prins gustul tabletelor şi al smartphone-urilor, iar acest lucru se observă din datele celor de la Google. Potrivit informaţiilor Google România, în fiecare lună 10% dintre români accesează pagina de start a motorului de căutare de pe un telefon mobil. Conform ANCOM, anul trecut s-au raportat 3,11 milioane de conexiuni mobile active utilizate prin intermediul telefoanelor mobile.
„În momentul de faţă, creşterile de căutări pe Google de pe calculatoare tradiţionale sunt într-un ritm accelerat, peste 50% de la an la an. Desktopul a ajuns, însă, la o maturitate din perspectiva căutărilor pe Google. Ce vedem acum este un trend accelerat al căutărilor de pe telefonul mobil. De la an la an, acestea s-au dublat. Estimăm că lună de lună circa 10% dintre români accesează Google folosind telefonul mobil“, afirmă Doina Costache, head of industry business development Google România.
Companiile care nu sunt prezente online şi care nu au site-ul optimizat pentru mobil au foarte mult de pierdut, potrivit oficialului Google.
„Este o oportunitate deosebită pentru companii să înţeleagă semnalul pe care eu îl dau atunci când caut pe Google, astfel încât să mă atragă să cumpăr de la compania respectivă“, explică Costache, care adaugă că doar 12% dintre căutările clienţilor au un răspuns într-un mesaj advertising din partea companiilor. Întrebată dacă firmele româneşti sunt reticente în a-şi promova businessul online, Costache a declarat că a observat în România, ca şi în restul lumii, anumite industrii care sunt mai pregătite decât altele pentru promovarea online. Printre acestea se numără industria