Salonul Auto de la Paris a debutat sub semnul îndoielii cu niște producători auto destul de prevăzători. Expoziția auto ce se desfășoară între 29 septembrie până pe 14 octombrie la Paris Expo - Porte de Versailles nu are atât de multe premiere mondiale cu câte eram obișnuiți în anii de glorie ai industriei auto.
Totuși unii producători sunt curajoși, unul dintre aceștia este Renault care a arătat la Paris că va miza totul pe modelele de oraș Clio, dar și pe vehiculul eco Zoe. De asemenea, grupul francez are o strategie bine definită în jurul mărcii românești Dacia, cea care a lansat trei noi modele (Logan, Sandero și Sandero Stepway) prin care vrea să își definească foarte clar imaginea.
Galerie foto de la Salonul Auto de la Paris
În ciuda problemelor financiare ale grupului PSA, Citroen își continuă odiseea către segmentul premium prin lansarea noului model DS3 Cabrio, la salon am aflat că noua gamă premium a francezilor va mai primi în viitorul apropiat încă două produse, un SUV premium și un sedan executiv (prefigurat de conceptul DS9). Celor de la Citroen li se pare atrăgătoare și piața sedanurilor, de accea a lansat două modele noi: C-Elysée şi C4 L.
Pe filiera germană este aglomerație mare în clasa compactă, VW venind cu noul Golf, chiar și cu varianta de performanță GTI, Audi venind cu A3 Sportback, iar Seat aducând la stand noile generații Leon și Toledo.
Audi a adus mai multe variante de performanță ale gamelor sale: S3, SQ5, RS5, dar și faceliftul pentru R8. La standul Lamborghini, supercarul cu care R8 împarte platforma, Gallardo a avut și el debutul în varianta facelift.
Peugeot își pune speranțe într-un sedan compact, 301 dar și în variante speciale ale 208. Francezii au adus la stand și un concept de crossover eco denumit 2008.
Japonezii de la Toyota au prezentat a doua generaț