Vara a trecut. Ecouri ale Festivalului enescian al muzicii, cel prilejuit de aniversarea zilei de naştere a maestrului, persistă. Celebra pianistă Elisabeth Leonskaja, violoncelistul Marin Cazacu, fondatorul Festivalului, dirijorii Horia Andreescu şi Cristian Mandeal, cele două orchestre simfonice ale tinerilor noştri muzicieni au fost capetele de afiş ale seriei de concerte susţinute în mare parte la Sinaia, în eleganta sală de spectacole a Casinoului.
Emblematic desfăşurată sub genericul „Enescu şi Muzica lumii”, cea de a XIII-a ediţie a Festivalului a avut loc, ca de obicei, în zilele de mijloc ale ultimei luni de vară. Căci pe 19 august s-au împlinit 131 de ani de la naşterea lui Geroge Enescu. E drept, „Muzica lumii” a fost mai mult cea europeană, iar creaţia enesciană a fost prezentată mai mult simbolic, prin valori – să o recunoaştem – nu dintre cele mai reprezentative. Seria de concerte hrăneşte şi aceasta atmosfera vacanţelor; publicul – cel din ţară, turiştii sosiţi din străinătate – preferă să asculte muzică mai accesibilă, prioritar clasico-romantică, muzică de agreabilă adresare. Este un public numeros care a covârşit în multe seri Sala de Concerte a Casinoului, incinta bisericii parohiale romano-catolice din Sinaia, centrul de cultură „Aurel Stroe” din Buşteni...
Ca şi în anii trecuţi şi de această dată marile momente ale Festivalului au fost oferite de concertele celor două orchestre simfonice ale tineretului, de Orchestra Română de Tineret condusă de Cristian Mandeal, de Orchestra „Simfonietta” condusă de Horia Andreescu. Pagini simfonice de mare anvergură, Poemul Don Juan de Richard Strauss, Dansurile Simfonice de Rachmaninov, Simfonia a 2-a în re major de Beethoven, de asemenea creaţii aparţinând lui Mozart, Mendelssohn Bartholdy, Giuseppe Verdi, George Enescu, realizarea – trebuie să recunosc – entuziasmantă a acestora la nivelul p