Joi, spre seară, tihna reşedinţei ES Martin Harris, ambasadorul Regatului Unit al Marii Britanii a fost tulburată de un val de vizitatori compus din specialişti din diverse domenii, reprezentanţi de firme, jurnalişti.
Subiectul vizitei: lansarea pe piaţa românească a unui produs britanic de uz casnic revoluţionar: aspiratorul Dyson. Aproape necunoscut pe o piaţă invadată de aparatura electrocasnică, aspiratorul Dyson este una dintre mândriile tehnologiei britanice: este un aparat acţionat de o turbină şi care nu necesită clasicele consumabile – sacii, care la majoritatea produselor de acest fel costă până la urmă mai mult decât aparatul. Rod al unor cercetări tehnologice de peste 15 ani, aspiratorul Dyson – prezent în trei din patru familii din Marea Britanie – a cucerit lumea, în ciuda opoziţiei concurenţei clasice. Dealtfel, firma britanică care-l produce este considerată a doua cea mai inovativă, după Rolls Royce.
Demonstraţiile efectuate pe mocheta şi parchetul reşedinţei de către distribuitorii români – GBR Dyson Romania şi AV Store – au fost cât se poate de convingătoare, iar tombola organizată cu acest prilej a făcut din trei români fericiţi posesori ai unui aparat revoluţionar, cu preţuri între 200 şi 500 de euro.
Partea cea mai sugestivă a acestui eveniment n-a constituit-o însă lansarea propriu-zisă a unui produs, ci faptul că acest lucru se produce sub auspiciile ambasadorului din ţara de origine, care nu ezită să-şi sprijine compatrioţii într-o acţiune care pe diplomaţii români i-ar face să strâmbe din nas. Dar, probabil că ăsta este şi unul dintre motivele diferenţelor de abordare – şi de eficienţă - a rolului diplomaţiei în societatea modernă.
Joi, spre seară, tihna reşedinţei ES Martin Harris, ambasadorul Regatului Unit al Marii Britanii a fost tulburată de un val de vizitatori compus din specialişti din diverse do