A început cea de-a opta ediţie a Romanian International Film Festival, ce va avea loc până pe 7 octombrie, la Sala Union a Cinematecii Române, Sala Horia Bernea a Muzeului Naţional al Ţăranului Român şi la clubul Fabrica.
Secţiunea Focus din acest an se axează pe viaţa şi filmele lui Rainer Werner Fassbinder, comemorând 30 de ani de la moartea celebrului regizor - moarte considerată de mulţi critici şi istorici ca marcând sfârşitul Noului Cinema German. La această comemorare, Ro-IFF este singurul festival din România care îl omagiază anul acesta pe celebrul cineast german, aflat acum în atenţia marilor festivaluri ale lumii.
Deşi cariera sa artistică a durat mai puţin de 15 ani, Fassbinder a terminat 40 de lungmetraje, două seriale de televiziune, trei scurtmetraje, patru producţii video, 24 de piese de teatru, patru piese radio şi a jucat în 36 de roluri de film. Pe lângă regie, Fassbinder scria, filma, compunea muzica, era scenograf, montor şi producător. Filmele sale se nasc dintr-o dorinţă de a provoca şi a şoca, dar şi dintr-o energie creativă fenomenală, ce coexistă cu un libertinism autodistructiv. Atât personalitatea, cât şi filmele sale sunt controversate, lucru ce nu-l face pe Fassbinder să fie privit ca personalitatea centrală a Noului Cinematograf German. Din creaţia extinsă a faimosului regizor, Ro-IFF prezintă două filme foarte apreciate şi premiate - „Căsătoria Mariei Braun" (1979) şi „Secretul Veronikăi Voss" (1981) -, dar şi două filme mai puţin cunoscute, care vor fi, fără îndoială, apreciate de cinefili: „Disperare" (1978) şi „Vreau doar să mă iubeşti" (1976).
Program Fassbinder
„Căsătoria Mariei Braun" este un film ce a fost interpretat de numeroşi critici ca fiind o alegorie, o metaforă a evoluţiei Germaniei grefată pe destinul tragic al personajului principal, Maria Braun, o femeie care se chinuie să supravieţuiască