Fie că este vară, fie că este iarnă, drumul spre munte este mereu aglomerat. Începând de vineri după amiază şi terminându-se duminică seara, DN1 este o coloană imensă de nervi întinşi la maximum, claxoane şi resemnare.
Promisa "autostradă a zăpezii", Comarnic - Braşov, a fost realizată... doar pe hârtie. Iar printre aceste hârtii, caiete de sarcini, proiecte, aprobări, fonduri se pierd şi speranţele românilor de a mai circula civilizat de la Bucureşti până la munte.
Această autostradă ar fi fost o premieră pentru România, pentru că ar fi fost primul mare proiect realizat printr-un parteneriat public-privat. O primă încercare de construcţie a acestei autostrăzi a fost în 2004, pe vremea când Năstase era premier, apoi în 2010 s-a încercat un nou proiect, însă ambele s-au soldat cu eşec.
În urmă cu patru luni, CNADNR a anunţat lansarea unei licitaţii pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar construcţiei autostrăzii, dar licitaţia a fost amânată de mai multe ori, în urma contestaţiilor depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor de trei case de avocatură.
În urmă cu două zile premierul Victor Ponta şi-a arătat nemulţumirea faţă de blocarea procesului de licitaţie pentru Comarnic-Braşov, solicitând conducerii Ministerelor Transporturilor, Finanţelor, Justiţiei şi Secretariatului General al Guvernului să găsească o soluţie pentru reluarea licitaţiei la autostrada Comarnic-Braşov. El a arătat că "birocraţia politică" şi Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) au blocat această procedură.
Recent, publicat chiar pe site-ul CNADNR, în caietul de sarcini se poate vedea una din cerinţele Companiei Naţionale de Drumuri către consultantul care va câştiga licitaţia: "Fără a aduce atingere celor prevăzute în contractul de servicii, Consultantul va pune la dispoziţia Unităţii