Pe piaţa românească au rămas mai puţin de zece dezvoltatori activi, iar investiţiile vizează aproape exclusiv segmentul comercial şi de birouri, în condiţiile în care pe sectorul rezidenţial există în continuare un important deficit de încredere, cumulat cu problemele de finanţare specifice crizei.
„Cred că sunt mai puţin de zece dezvoltatori activi (în România, n.r.). Astăzi, în criză, atractivitatea maximă este numai în retail, cu accente pe office", a declarat Mihnea Şerbănescu, directorul general al companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox, la o conferinţă privind piaţa construcţiilor organizată de „Ziarul Financiar“.
El a afirmat că principala problemă este lipsa încrederii, iar pe segmentul rezidenţial, deşi există dezvoltatori capabili să deruleze proiecte, investiţiile au dispărut pe fondul scăderii tranzacţiilor.
"Între retail, birouri şi rezidenţial sunt nişte diferenţe fantastice din punctul de vedere al unui dezvoltator. (...) Investitorii şi dezvoltatorii de retail, în marea lor majoritate, dacă au simţul măsurii sau bunul simţ, ştiu să facă foarte bine retail. (...) Pe piaţa rezidenţială lipsesc dezvoltatorii cu desăvârşire", a declarat, la rândul său, Tatian Diaconu, managing director al dezvoltatorului imobiliar Immochan România.
El a afirmat că în prezent fac investiţii fie retaileri care operează centrele comerciale şi nu se gândesc imediat la un exit, fie investitori care au abordare nespeculativă.
"Investesc oamenii care se uită un pic in viitor (...) Cine mai aşteaptă să scoată bani în şase luni dintr-un proiect imobiliar, aş vrea sa cunosc persoana respectivă şi eventual să ne asociem, dar nu cred că se mai poate. Cine se uită în viitor, cine încearcă să puna la punct un proiect care să fie viabil şi în 20 de ani şi eventual să înceapă să câştige bani în zece ani, poate să facă în continuare proiecte. Di