Deși serviciile turistice autohtone sunt de cele mai multe ori criticate - și pe bună dreptate -, există un segment care pare să funcționeze din ce în ce mai bine - cel al tururilor de oraș.
John se concentrează să filmeze totul și încearcă să țină camera cât mai fixă. „Le voi arăta cele mai bune fragmente prietenilor și rudelor, când ne întoarcem în New York“, explică el. Soția sa se uită când în stânga, când în dreapta, exclamând din timp în timp „How interesting!“ sau „Wow, that’s nice!“ Când autobuzul oprește în fața Casei Poporului, cuplul de americani își înșfacă rucsacul și geanta și coboară. John continuă să filmeze.
Cei doi fac parte din zecile de mii de turiști, străini și români, care au utilizat, începând de anul trecut, linia specială Bucharest City Tour. Înființat în iulie 2011 de RATB și Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, traseul funcționează zilnic în sezonul cald, cu patru autobuze supraetajate care circulă la interval de 15 minute între zece dimineața și zece seara. „Anul trecut, în perioada 28 iulie-28 noiembrie, linia turistică a fost utilizată de 27.234 călători (24.873 adulţi şi 2.361 copii) și a generat încasări de peste 645.000 de lei“, spune Brândușa Răeceanu, purtătorul de cuvânt al RATB. În 2012, autobuzele au început să circule din nou în 5 mai (în perioada rece, traseul este acoperit de vehiculele normale ale RATB) și, până pe 15 septembrie, a atras peste 31.200 de pasageri (28.100 de adulți și 3.100 de copii de peste șapte ani), care au adus încasări de peste 734.000 de lei. Asta în condițiile în care o legitimație de o zi costă 25 de lei pentru adulți și 10 lei pentru copiii mai mari de șapte ani.
Tururile gratuite, profitabile
Bucureștenii au opinii diferite despre autobuzele supraetajate. Unii le-au folosit și anul trecut, și în 2012. „Orașul se vede altfel decât din mașină și e și mai atrăgăto