Ediţia din 2012 a expoziţiei auto de la Paris, unul dintre cele mai importante evenimente de profil din lume, a debutat cu prezentarea a peste 100 de noi modele, concepte şi studii de design.
Fastul afişat la toate standurile marilor producători nu poate ascunde situaţia gravă în care se află întreaga industrie auto europeană, şi acest lucru se arată unui privitor mai atent la fiecare pas făcut în Paris Expo. Discursurile triumfătoare din anii precedenţi au fost înlocuite, pe alocuri, cu explicaţiiprivind motivele scăderii vânzărilor unei mărci anume sau cu atât de românescul „haz de necaz“. Asta chiar dacă românesc aici, la Paris Expo, nu înseamnă decât un ascet, dar aglomerat stand Dacia, plin, e drept, cu modele noi - Logan, Sandero, Sandero Stepway, Dokker, Lodgy şi Duster – şi un B-Max pierdut printre celelalte vedete de la standul Ford - Mondeo, Fiesta FL, Kuga şi EcoSport. Cu toate acestea, lumina reflectoarelor ascunde umbrele care vor cauza multor şefi de mari companii auto şi, din nefericire, multor angajaţi, nopţi albe.s
Dacia, în rând cu lumea bună: trei noutăţi la stand
Anul 2012 pare a fi unul dintre cei mai importanţi din istoria de 46 de ani a Dacia. Niciodată, din 1966 până acum, marca românească nu a lansat într-un singur an patru noi modele şi două derivate: Lodgy, Dokker, Logan, Sandero, respectiv, Dokker Van şi Sandero Stepway.
Prezentate cu fast la expoziţia de la Paris, noile variante ale deja consacratelor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway au atras atenţia vizitatorilor în special datorită misterului care învăluie încă „reţeta“ cu ajutorul căreia tandemul Renault-Dacia reuşeşte să pună pe piaţă noi vehicule cu un preţ imbatabil. În plus, de această dată, nici Logan şi nici Sandero nu mai pot fi atât de uşor catalogate drept vehicule low-cost, fiind mult mai apropiate de noua abordare a grup