Un autoturism nou cu o valoare cuprinsă între 25.000 euro şi 30.000 de euro şi o sumă cuprinsă între 30.000 euro şi 40.000 euro pentru "sesiuni de instruire oficială în ţară/străinătate" a unor angajaţi ai Companiei Naţionale pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), acestea sunt doar două dintre cerinţele pe care va trebui să le îndeplinească firma de consultanţă care va câştiga licitaţia pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Comarnic-Braşov (58 km). Sursa: Feri Predescu
Condiţiile menţionate au fost introduse de CNADNR la începutul lunii septembrie în caietul de sarcini, modificând astfel documentaţia de licitaţie lansată în luna mai a acestui an. Documentul precizează că autoturismul va fi pus la dispoziţie în termen de 60 de zile de la semnarea contractului de servicii, iar costurile legate de întreţinere, asigurări, combustibil, servicii, pentru autoturismul respectiv vor fi suportate de consultant.
Mai mult, „consultantul va asigura instruire la locul de muncă omologilor de la Beneficiar (CNADNR n.r.) precum şi sesiuni de instruire oficială în ţară/străinătate, în special în domeniile privind contractele de concesiune/PPP şi gestionarea proiectelor şi a contractelor. Programul de instruire va fi propus Beneficiarului la o dată ulterioară, în cursul desfăsurării activităţilor Consultantului şi va fi discutat integral cu Beneficiarul în acel moment. În acest scop, Consultantul va asigura un buget propriu pentru instruire cuprins între minim 30 000 Euro si maxim 40 000 euro fără TVA”, menţionează modificarea adusă caietului de sarcini.
În replică, directorul general al CNADNR, Mircea Pop, a declarat că este „o practică veche și că greșeala va fi eliminată”. Prima tentativă de construcţie a tronsonului Comarnic-Braşov datează din 2004, de pe vremea Guvernului Adrian Năstase, o altă încercare fiind făcută în 2010