Una dintre cele mai tranzitate şosele din România, centura Capitalei, rămâne în continuare “ruptă” în două, din mai multe puncte de vedere! Nordul şi sudul se prezintă total diferit. Dacă în nord se circulă în regim de autostradă, în sud se merge ca la ţară, prin hârtoape, praf şi se stă la cozi kilometrice. Pe de altă parte, varianta ocolitoare a Bucureştiului este ruptă la propriu, adică plină de gropi! Una dintre cele mai tranzitate şosele din România, centura Capitalei, rămâne în continuare “ruptă” în două, din mai multe puncte de vedere! Nordul şi sudul se prezintă total diferit. Dacă în nord se circulă în regim de autostradă, în sud se merge ca la ţară, prin hârtoape, praf şi se stă la cozi kilometrice. Pe de altă parte, varianta ocolitoare a Bucureştiului este ruptă la propriu, adică plină de gropi!
La un an de la “experimentul centurii”, reporterii ziarului Libertatea au înconjurat din nou Bucureştiul pe această arteră, iar timpul parcurs a fost de o oră şi 50 de minute, mai puţin decât anul trecut, când centura a fost parcursă în două ore şi jumătate. Timpul de acum e infinit mai mic decât cel din 2008, când reporterii ziarului Libertatea au “îmbătrânit” pe şosea, stând 5 ore la cozile interminabile.
Se pare că recenta inaugurare a Autostrăzii Bucureşti- Ploieşti a mai fluidizat puţin traficul. Practic, şoferii care vin dinspre Piteşti şi merg spre Ploieşti ajung destul de repede la autostradă (A3) prin partea de nord, unde se circulă civilizat şi aproape în regim de autostradă. Tot pe aici aleg să meargă şi mulţi dintre TIR-iştii care se îndreaptă către Constanţa, pe Autostrada Soarelui, lăsând astfel sudul mai liber. Cu toate acestea, nu am scăpat de cozi, iar de la Chitila până la Afumaţi, centura se prezintă execrabil din punct de vedere al asfaltului, mai ales după căldurile de astă vară, când sub tonele camioanelor carosabilul aproape că s-a