Duncan Ridgley spune că un paparazzo trebuie să aplice tehnicile unui vânător pentru a prinde „prada“ – fotografii unicat cu celebrităţi precum Madonna, Michael Jackson sau membri ai familiilor regale.
Paparazzo Duncan Ridgley a fost „lup singuratic" timp de patru ani. Apoi a intrat în echipa „The Sun" - al zecelea ziar din lume după vânzări, şi „News of The World" - tabloidul închis anul trecut de Rupert Murdoch în urma interceptărilor ilegale. Acum conduce o agenţie de paparazzi în România - Pappics şi are afaceri hoteliere în Egipt şi câteva cabane în Maramureş, prin www.somewheredifferent.com. N-a lăsat încă aparatul foto din mână, un Nikon D3 profesional. Despre posesia unei camere minuscule cu care poate filma pe ascuns a spus că nu comentează, dar ne-a împărtăşit secretele vieţii de paparazzo.
„Adevărul": Cum arată viaţa unui paparazzo?
Duncan Ridgley: Trăieşti pentru visul de a captura o exclusivitate mondială. Eşti un vânător, îţi vânezi prada. Dacă primeşti un pont că o vedetă pleacă în vacanţă, te duci după ea, pleci în altă ţară.
De unde primeşte un paparazzo ponturile?
Unii au conexiuni bune, alţii lucrează cu informaţii de la ziare, totul este relativ. De multe ori, mergi doar pe bănuieli. Paparazzii ocupă o poziţie indezirabilă în România, dar sunt paparazzi în Anglia care sunt acceptaţi social şi o mulţime de oameni faimoşi îşi dau seama că au nevoie de ei ca să-i ajute să-şi clădească cariera. Mulţi sunt sunaţi de către celebrităţi.
Obişnuieşti să-ţi faci prieteni în anturajul vedetelor?
Asta e o metodă mai mult jurnalistică în Marea Britanie. Mulţi oameni realizează că a lucra cu paparazzi este foarte bine pentru afacerile lor. Patronii cluburilor obişnuiau să mă sune când o vedetă le călca pragul.
Duncan (dreapta), sub acoperire
Ai dat bani pentru ponturi?