Constructorul roman Dacia a reusit sa se impuna pe piata auto cu autoturismele sale ieftine, in cativa ani, datorita unui concept inedit ale carui beneficii ajuta compania-mama, Renault, sa treaca cu bine de criza economica, relateaza AFP.
La sapte ani de la lansarea Logan, Dacia a prezentat la Salonul auto de la Paris cea de-a doua generatie de automobile de oras, Logan 2, si o varianta modernizata a modelului Sandero, care a aparut in 2008.
Dacia a lansat mai multe modele noi, la Salonul auto de la Paris (Galerie foto, video)
"Acesta permite efectuarea de economii cu cat mai multe piese din noua generatie", a explicat Arnaud Deboeuf, director al programului "Entry" (Dacia in Europa) la Renault.
Fabricarea unei masini ieftine, dar dotata cu toate echipamentele necesare, reprezinta conceptul Dacia, scrie AFP.
"Nu este o simpla masina, ci si o afacere de succes. Am revizuit toata structura de costuri, pastrand doar ceea ce agreeaza clientul", a continuat Deboeuf.
Renault exploateaza piesele existente, le elimina pe cele nefolositoare si tine in permanenta legatura cu furnizorii pentru reducerea costurilor, fara modificarea caietului de sarcini sau a prototipului. Fabricantul recurge la economii in toate fazele: productie, logistica, marketing si nu permite returnarea produsului.
Aceasta idee nu s-a impus prea usor, atat pe piata interna, cat si pe cea externa, deoarece contravine tendintei actuale, releva Bernard Jullien, cercetator si coautor al cartii "Epopee Logan".
Reuters Noile modele Dacia, succes uimitor pe pietele europene
In acest an, vanzarile gamei low-cost ar urma sa ajunga la un milion de unitati, respectiv o treime din productia intregului grup Renault.
De asemenea, in 2012, Dacia a introdus masina de teren Lodgy si furgonetele denumite D