Sociologul Alin Teodorescu crede că alegătorul român este deosebit de raţional, fără partizanate încăpăţânate, foarte greu de păcălit şi din ce în ce mai neîncrezător în "producţia de vorbe", notează Agerpres.
"România se află într-un stadiu istoric de scădere a participării la vot şi de dezinteres faţă de viaţa politică, stadiu prin care au trecut şi societăţile occidentale în anii '50 - '60 ai secolului trecut. Alegătorul român este deosebit de raţional, fără partizanate încăpăţânate, foarte greu de păcălit şi din ce în ce mai neîncrezător în «producţia de vorbe», fie ea provenind de la politicieni sau de la mass-media", spune Teodorescu.
Sociologul afirmă că, de doi ani, publicul românesc cere zero deficite, zero corupţie, zero demagogie , dar niciun politician actual nu reuşeşte să îndeplinească aceste cerinţe.
"De doi ani, publicul românesc cere trei lucruri, care au fost denumite «cele trei nule» de sociologi: zero deficite, zero corupţie, zero demagogie. Niciun politician actual nu reuşeşte să îndeplinească aceste cerinţe. Unii fac deficite enorme şi îndatorează ţara, alţii sunt campioni ai demagogiei, iar unii nu sunt nici demagogi, nici incompetenţi, dar sunt corupţi. De peste doi ani, niciun politician din România nu reuşeşte să obţină constant o încredere semnificativă din partea publicului", a precizat Teodorescu.
Întrebat cât de mult influenţează scandalurile de presă opţiunile de vot ale actualului electorat, Alin Teodorescua răspuns: " În general, mass-media consideră că au o mare influenţă asupra comportamentului electoral. Este eronat. Mass-media contribuie cu informaţie la formarea unei opinii şi la cristalizarea unei atitudini. Mass-media generează creşterea volumului de cunoştinţe, dar nu determină comportamentul electoral. De altfel, se vede şi din evoluţia presei româneşti - mass-media care fac politică au audienţă mică, l