Deşi a rămas, în esenţă, berlina pe care o ştiam, Dacia Logan s-a metamorfozat, odată cu a doua generaţie, într-o maşină aproape modernă
Noul Logan, vedeta Salonului Auto de la Paris, are un look mai cizelat decât cel cu care eram obişnuiţi
Are ESP, patru airbaguri în standard (e drept, doar pentru locurile din faţă), cruise control, poate fi echipat cu un sistem multimedia deservit de un ecran tactil sau cu un motor viguros, de mic litraj şi, mai ales, de ultimă generaţie. Este noul Logan, una dintre vedetele actualei ediţii a Salonului auto de la Paris.
Dincolo de aceste noutăţi remarcabile şi de look-ul tot mai cizelat, a doua generaţie a berlinei low-cost primordiale a rămas, în esenţă, maşina pe care o ştiam. Şi care a fost reprodusă în peste două milioane de exemplare, din 2004 încoace. Aceeaşi platformă tehnică, acelaşi profil, acelaşi portbagaj, practic aceleaşi dimensiuni, probabil acelaşi preţ minim (dacă nu cumva unul inferior, cum s-a întâmplat în cazul noului Sandero) şi încă niciun adversar cu adevărat periculos (Skoda Rapid şi Peugeot 301, prezentate şi ele la Paris, nu sunt tocmai modele low-cost, oricât ar încerca).
DESIGN. Dacia se mândreşte cu noua înfăţişare a berlinei sale, una care, potrivit producătorului, emană "calitate şi robusteţe". Mai ales interiorul a căpătat un aer mai civilizat, dar nu şi în versiunea de bază, prevăzută cu o gaură pe consola centrală, acolo unde ar trebui să fie radio-CD-ul sau sistemul Media Nav (cu touchscreen, bluetooth, USB şi navigaţie).
DIMENSIUNI. Dacia s-a mulţumit să comunice că noul Logan este doar "puţin mai mare" decât prima generaţie. Diferenţele sunt însă infime, de câţiva centimetri şi aceia "ciupiţi" de barele de protecţie redesenate. Ampatamentul a rămas neschimbat, la fel şi dimensiunea portbagajului.
MOTORIZARI. Faţă de ultima versiune a primei gen