„Ambiţiile noastre sunt din ce în ce mai mari“ – după trei ani de criză, în care Agricola a lansat produse noi şi şi-a dublat exporturile (20%), preşedintele Grigore Horoi se declară dispus să cedeze unui investitor strategic o parte din acţiunile companiei băcăuane.
«Avem deja un plan strategic până în 2017 şi încercăm să-l aplicăm întocmai (...) Am trecut prin multe crize până la cea începută în 2008, dar consolidarea brandului e obligatorie şi trebuie să facem rost de bani pentru asta...», începe discuţia cu Capital Grigore Horoi, preşedintele Agricola, una dintre cele mai mari companii producătoare de carne de pui, preparate şi semipreparate din România. „Nu prea scăpăm în niciun an, continuă Horoi, fără investiţii de 3 milioane de euro în dezvoltare. Din 1992 încoace s-au cheltuit peste 100 mil. euro“. Dacă băncile nu prea mai dau credite, un investitor n-ar fi o soluţie alternativă de finanţare? „N-am exclus niciodată această variantă, doar că activăm într-o piaţă fără prea mult sex-appeal la investitori până acum...“, spune managerul, mai în glumă, mai în serios. O primă notă de subsol: Grigore Horoi este unul dintre cei trei acţionari români ai Agricola, care deţin împreună 71,39% din grup.
Şi care ar fi valoarea Agricola? „E greu de spus cu exactitate (...) poate în jurul a 40 de milioane de euro, dacă te uiţi doar pe cifrele contabile, fără activele corporale“, răspunde Grigore Horoi. Când vine vorba despre gradul de îndatorare al grupului cu 2.600 de angajaţi, preşedintele apreciază că ponderea este „normală“ pentru industrie, circa 60% din cifra de afaceri consolidată, estimată pentru 2012 la 103,2 milioane de euro. De precizat însă că marja profitului operaţional (raportat la vânzările totale) în industrie este foarte mică (1%-2%).
Grigore Horoi a vorbit, şi anterior, despre „deschiderea companiei“ la asociere. A lăsat însă să se î