Guvernul urmează să relaxeze semnificativ condiţiile impuse eventualilor investitori care doresc să participe la privatizarea "CFR Marfă", condiţii cu privire la cuantumul garanţiei şi al taxei de participare la licitaţie, la fel cum a procedat şi în cazul Oltchim, solicitând, în acelaşi timp, dovezi privind experienţa în domeniu şi resursele financiare.
Condiţiile legate de cuantumul garanţiei şi al taxei de participare percepute la licitaţia de privatizare a "CFR Marfă" au fost introduse într-un nou proiect al strategiei de vânzare a companiei, datat 24 septembrie, care diferă substanţial de forma lansată în dezbatere publică pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii la 11 septembrie, în ceea ce priveşte cele două condiţii, potrivit Mediafax.
Guvernul intenţionează să vândă prin licitaţie cu strigare un pachet de acţiuni reprezentând 100% din capitalul social al "CFR Marfă", precum şi pachetul care va fi deţinut de stat în urma conversiei datoriilor societăţii în acţiuni şi cel rezultat în urma compensării datoriilor companei către "CFR S.A.".
În proiectul de strategie este prevăzut că garanţia de participare la licitaţie care urmează să fie impusă investitorilor interesaţi va reprezenta 20 % din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare, respectiv 52,7 milioane lei, iar taxa de participare la licitaţie pentru fiecare inves-titor/grup de investitori urmează să se ridice la 5% (13,1 milioane lei, respectiv 2,9 milioane euro) din valoarea nominală a pachetului de acţiuni. Valoarea nominală a întregului pachet de acţiuni deţinut de stat la "CFR Marfă" şi oferit spre vânzare se ridică la 263,9 milioane lei.
Aceste condiţii au fost însă modificate în scădere drastică, iar noul proiect al strategiei de privatizare impune o garanţie de participare cuprinsă între 3% şi 20% din valoarea nominală a pachetu