Platforma Facebook suferă, în ultima vreme, tot mai multe schimbări. Una dintre cele mai importante este însă eliminarea paginilor de brand și a LIKE-urilor (aprecierilor) false. Această campanie a început încă din august, dar miercurea trecută reteaua socială a început efectiv să elimine LIKE-urile false, venite de la conturi închise, viruși sau aprecieri cumpărate, dupa cum a confirmat site-ul TechCrunch.
Într-o postare publică, pe pagina oficială Facebook, tehnicienii platformei sociale au anunțat că nu vor șterge mai mult de 1% din numărul total al aprecierilor, asta dacă își vor da seama că deținătorii paginii, și cei afiliați, au respectat condițiile lor.
Astfel, printre paginile cu cele mai multe aprecieri, cea a Texas HoldEm Poker a pierdut 96.000 de LIKE-uri în ultimele zile. Asta înseamnă doar 0,15% din totalul de 65,3 milioane. De pierdut au avut și vedetele internaționale. Rihanna, spre exemplu, a scăzut cu 28.000 LIKE -uri, Shakira cu 26.000 și chiar Lady Gaga a avut de pierdut 34.000 de LIKE-uri.
Purtătorul de cuvânt al Facebook, Adam Isserlis, a declarat pentru site-ul Mashable că această „curățenie" printre aprecieri a început încă de pe 31 august, însă în ultima săptămână procesul a fost accelerat. În ciuda faptului că, momentan, sunt înregistrate scăderi, specialiștii Facebook susțin că oamenii vor continua să aprecieze anumite pagini și profile. „Astfel, va exista o statistică mult mai clară și corectă a numărului de fani. Această măsura va forța paginile să producă conținut mai relevant și mai interesant pentru a-și mări activitatea din jurul conținutului propriu", au declarat specialiștii.
Alte metode de creștere a like-urilor
Cazurile de like-uri false au atins și România. De exemplu, în timpul campaniei pentru primăria Capitalei, cei mai mulți fani ai lui Silviu Prigoană veneau direct din ... Bangladesh, după cum ar