Guvernul va relaxa semnificativ conditiile impuse eventualilor investitori la CFR Marfa legate de cuantumul garantiei si al taxei de participare la licitatia de privatizare, cum a procedat si in cazul Oltchim, solicitand in acelasi timp dovezi privind experienta in domeniu si resursele financiare, anunta Mediafax.
Conditiile legate de cuantumul garantiei si al taxei de participare percepute la licitatia de privatizare a CFR Marfa au fost introduse intr-un nou proiect al strategiei de vanzare a companiei, datat 24 septembrie, care difera substantial de forma lansata in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Transporturilor la 11 septembrie, in ceea ce priveste cele doua conditii.
Guvernul intentioneaza sa vanda prin licitatie cu strigare un pachet de actiuni reprezentand 100% din capitalul social al CFR Marfa, precum si pachetul care va fi detinut de stat in urma conversiei datoriilor societatii in actiuni si cel rezultat in urma compensarii datoriilor CFR Marfa catre CFR S.A.
In proiectul de strategie aflat inca pe site-ul ministerului de resort este prevazut ca garantia de participare la licitatie care va fi impusa investitorilor interesati va reprezenta 20% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare (52,7 milioane lei), iar taxa de participare la licitatie pentru fiecare investitor/grup de investitori se va ridica la 5% (13,1 milioane lei, respectiv 2,9 milioane euro) din valoarea nominala a pachetului de actiuni. Valoarea nominala a intregului pachet de actiuni detinut de stat la CFR Marfa si oferit spre vanzare se cifreaza la 263,9 milioane lei.
Aceste conditii au fost insa modificate in scadere drastica, iar noul proiect al strategiei de privatizare a CFR Marfa, obtinut de MEDIAFAX, impune o garantie de participare cuprinsa intre 3% si 20% din valoarea nominala a pachetului de actiuni si o taxa d