Cea mai mare provocare ar fi aceea de a "crea emoţii uriaşe pe nişte ecrane pipernicite"
Publicitatea pe terminalele mobile are un potenţial de 50 de miliarde de dolari
Ca orice afacere care se desfăşoară în mediul virtual şi industria de marketing este profund afectată de explozia numărului de dispozitive mobile prezente în mâinile a tot mai multor utilizatori.
Cum impactul vizual este unul profund, trecerea de la ecrane care se încadrează în intervalul 15 şi 30 de inci, la display-uri care coboară sub 10 inci ridică noi provocări pentru marketeri şi advertiseri. Din această cauză, afaceri de marketing dezvoltate de companii precum WPP sau Omnicom, dar şi advertiseri online precum Google şi Facebook vor fi profund marcate de această mutare.
Şi nu este nicio surpriză că se întâmplă aşa, din moment ce marile companii bat monedă pe importanţa actuală a terminalelor mobile. Stream, un eveniment organizat de WPP în Grecia, weekendul trecut, în localitatea Marathon, indică exact această tendinţă. Într-un eveniment în care marketingul şi advertisingul digital este decorul, tema principală a fost importanţa segmentului mobil.
WPP plc este cea mai mare companie de adevertising şi PR din lume după nivelul încasărilor, care are peste 120.000 de angajaţi şi 3.000 de birouri în 110 ţări.
Circa 400 de experţi din domeniu au fost prezenţi la eveniment, iar cele mai des întâlnite teme de discuţie au fost "Bannerele (care apar în site-uri - n.r.) sunt moarte", "Plăţile mobile, în creştere", "Cine sunt cei care au portofele mobile", "Deblocând o industrie de branding digital de 50 de miliarde de dolari".
Totuşi cam toate temele discutate au relevat şi o serie întreagă de temeri faţă de o piaţă care abia se naşte. Chiar fondatorul şi directorul executiv al companiei WPP plc, Martin Sorrel dădea un răspuns incert la întrebarea "poate Facebo