Înlăturarea navei Costa Concordia, naufragiată pe coasta toscană în ianuarie 2012, va fi una dintre cele mai spectaculoase operaţiuni de salvare din istoria intervenţiilor pe mare. Dacă va merge rău, operatorul navei va mai avea încă un dezastru de gestionat, notează Der Spiegel, citat de Bussines Magazin.
Compania care se va ocupa de operaţiune, Sloan, acţionează în numele Costa Crociere, proprietarul de sorginte italiană al Costa Concordia. Vor fi implicaţi 100 de ingineri, 24 de scafandri şi alţi 100 de specialişti. Planul prevede ca vaporul să plutească din nou în primăvară, pentru a face ultimul său drum.
Pe insula Giglio, ei se prgătesc pentru cea mai dificilă manevră de răsturnare a unui vapor din istorie. Niciodată un vapor cu asemenea dimensiuni nu a mai fost pus în poziţia de plutire: are 290 de metri lungime, 36 lăţime şi cântăreşte 50.000 de tone. Operaţiunea va costa cel puţin 300 de milioane de euro şi va trasa noi repere legate de standardele tehnice şi de protectţie a mediului, precizează publicaţia germană.
Nava Costa Concordia, care avea 4.200 de oameni la bord, s-a scufundat la 13 ianuarie 2012, după ce a lovit un banc de nisip din apropierea insulei italiene Giglio. În urma catastrofei au murit 32 de persoane.