Telenovela privatizarii Oltchim ridica semne de intrebare in privinta modului in care Romania se prezinta in “ochii” investitorilor. Modul cel putin suspect in care s-a organizat si desfasurat licitatia, circul mediatic ce a urmat, interesele politice, toate vin sa afecteze in mod negativ imaginea Romaniei, afirma analistii economici citati de DailyBusiness.ro.
Cui ne vindem tara? O intrebare pe care si-o pun multi specialisti care lucreaza in business, privind cu uimire la scandalul din jurul Oltchim. Cum a ajuns Dan Diaconescu in rolul de investitor strategic, statut in care se situeaza firme precum Renault, Ford sau Mittal? - se intreaba acestia.
Prima privatizare transmisa in direct la televiziune a aratat, astfel, fara indoiala, lacunele pe care Romania, prin reprezentantii sai, le are la capitolul atractivitate economica. Iar "telenovela" s-a incheiat stupid, dar previzibil: privatizarea a fost anulata, deoarece castigatorul licitatiei, Dan Diaconescu nu a dovedit ca are suma de 45 milioane de euro promisa pentru cumpararea actiunilor.
Astfel, in Bucuresti s-au petrecut luni scene care frizeaza absurdul. Investitorul Dan Diaconescu era asteptat sa scoata peste 3 milioane de euro cu sacii, de la o sucursala OTP Bank de pe strada Buzesti din Capitala. Banii urmau sa fie transportati la Oltchim Ramnicu Valcea, pentru a fi platite salariile angajatilor.
De la modul in care a fost realizat caietul de sarcini, ce a permis accesul in licitatie a unor persoane fizice (Dan Diaconescu – n.r.) fara nicio experienta in domeniu, la “caterinca” pe care seful Oficiului de Privatizare, Remus Vulpescu a facut-o in timpul desfacerii plicurilor cu ofertele, telenovela Oltchim a dovedit, daca mai era nevoie, ca nu stim sa ne vindem tara.
In timp ce alte tari incearca prin diverse metode, de la misiuni economice la discutii