Producătorul auto nipon Nissan, la care Renault deţine o participaţie de 43,4%, intenţionează să relanseze marca Datsun, iar compania speră să stabilească noi minime în privinţa preţului, oferind cel mai ieftin model la circa 3.000 până la 5.000 de dolari, potrivit cotidianului Wall Street Journal.
Cel mai mic preţ este la aproape o treime faţă de cel mai ieftin model al Nissan din acest moment, Tsuru, vândut în Mexic pentru 8.000 de dolari.
Nissan are în plan să ofere şase modele Datsun, aşteptate pentru începutul anului 2014, la preţuri care nu vor fi depăşite decât de câţiva producători specializaţi în modele mici din China şi India, a declarat şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Marile companii auto nu au reuşit încă să dezvolte strategii care să le permită să acceseze profitabil cel mai de jos segment al pieţelor emergente, chiar dacă aceste ţări formează, deja, jumătate din piaţa auto mondială.
Strategia pe ansamblu a Nissan şi alegerea Datsun pentru modelele foarte ieftine au înfruntat o anumită opoziţie în cadrul companiei şi va produce îngrijorare unor analişti şi iubitorilor de maşini, notează Wall Street Journal (WSJ). În zilele sale de glorie, Datsun era un brand mai ieftin, dar preţuit pentru designul elegant şi inovaţii. Pentru a putea aduce preţul la 3.000 de dolari pentru cel mai ieftin model, obiectiv despre care şi oficialii Nissan afirmă că va fi dificil de atins, compania va trebui să renunţe la caracteristici care sunt de mult timp standard în SUA, însă nu şi pe pieţele emergente, de la transmisie automată la set complet de airbaguri.
Planurile Nissan nu vor fi uşor de îndeplinit, admit persoane din cadrul Nissan, cel puţin nu într-un mod care să asigure şi profit. În afara autovehiculelor speciale, precum modelul de mici dimensiuni produse de Suzuki în India, alţi producători auto s-au ţinut departe d