Cititorii GdS au votat brandurile care consideră că îi reprezintă. Vă prezentăm clasamentul în ordine inversă. Brânza de Novaci a obţinut 2% din voturile cititorilor noştri, situându-se pe locul 10. Cu o tradiţie de 60 de ani, brânza produsă de ciobanii din zona Novaci s-a făcut cunoscută peste tot în ţară şi chiar în străinătate.
Campania Gazetei de Sud privind brandurile locale s-a apropiat de final. Timp de o lună, cititorii noştri au avut posibilitatea să îşi exprime opţiunea, respectiv să voteze brandurile locale în care se regăsesc, pe care le consideră cele mai apropiate de spiritul oltenesc. Ieri s-a încheiat procesul de vot pe site-ul GdS, iar rezultatele opţiunilor exprimate de cititori vi le vom prezenta în paginile Gazetei de Sud, în ordinea inversă a numărului de voturi obţinute de fiecare brand oltenesc. Şi-au exprimat votul 546 de persoane, cărora le mulţumim pentru participarea la campania media realizată de Gazeta de Sud. Pe locul 10 în Topul brandurilor de suflet ale oltenilor se situează Brânza de Novaci - un produs tradiţional românesc provenit din judeţul Gorj, din localitatea cu acelaşi nume (Novaci) -, produs care a obţinut 2% din voturile cititorilor GdS. Deşi a ajuns un brand important pentru olteni, din păcate, brânza de Novaci nu este protejată de o marcă înregistrată, în folosul comunităţii. La fel ca balada „Mioriţa“, care s-a transmis generaţiilor viitoare prin viu grai, tot aşa este cunoscută şi brânza de Novaci, care a ajuns un brand local gustat şi la propriu, şi la figurat.
„Brânza eco“
Consumată simplă sau amestecată cu mămăliguţă şi cu smântână, brânza produsă de crescătorii de animale din Novaci şi din localităţile din jur are un gust aparte. Primarul localităţii, Dumitru Leuştean, spune că gustul bun al produsului este dat de alimentaţia oilor şi a vacilor, de iarba grasă pe care o pasc animalele