Nu punem in discutie dimensiunea economica sau sociala legata de privatizarea esuata Oltchim. Astazi vom face un bilant al scorului politic intr-un meci in care au jucat Partidul Poporului – Dan Diaconescu si USL, in timp ce PDL a fost mai mult spectator. Spectatorul nu va pierde dar nici nu va castiga nimic. El a incercat sa injure, fara prea mare succes, Guvernul Ponta si s-a distantat cat a putut de Dan Diaconescu, simtind ca si acesta va suferi un fiasco in demersul sau. Dar ce s-a intamplat de cand se agita tema Oltchim? Si ce urmeaza sa se intample? Cum oscileaza scorul politic al celor doua formatiuni?
Un lucru este cert. Si demonstrat de toate cercetarile de piata. Dan Diaconescu si-a facut o intensa campanie de imagine. De fapt, o campanie fara precedent la debutul unei infruntari electorale. A fost prezent, de dimineata pana seara, pe toate televiziunile de stiri, a fost urmarit de reporteri mai mult decat Lady Gaga si a izbutit sa castige intre 5 si 8 procente. Este imens. Daca electoratul Romaniei este de 15 milioane de cetateni, 5 procente inseamna 750.000 de votanti. Cam cu atat a crescut intentia de vot in favoarea PP-DD. Urias. Ramane insa de vazut ce se va intampla in continuare cu acest procent.
Dan Diaconescu a castigat, pana in seara zilei de luni, pentru ca USL i-a permis sa faca agenda publica. A spart sticla. A fost preferat in raport cu oricare alt lider politic. A stiut sa faca in asa fel incat telespectatorul sa fie, in primul si in primul rand, interesat de ce face el. Cum face clatite pentru ziaristi. Cum plimba sacii de bani. Cum alearga prin strainatate sau pe la banci. Cand si cum se duce la Ministerul Industriilor. A stiut sa vorbeasca non-stop, facandu-i pe jurnalisti sa-si inghita intrebarile si facand nu numai marea agenda publica, ci si agenda fiecarui talk show spontan.
Incepand insa de luni, situatia s-a schim