Tehnologiile din vechime au cunoscut multe esecuri. Poate ca cel mai spectaculos este cel al lui Icar, fiul lui Dedal, cel pe care legenda il prezinta ca un mare arhitect si inventator in Grecia antica.
In urma unui conflict cu regele Minos, acesta l-a inchis atat pe Dedal, cat si pe fiul sau intr-un turn, a carei iesire a fost zidita. Inventiv, Dedal a construit pentru el si fiul sau aripi artificale, montate cu ceara.
Cu ajutorul aripilor Dedal s-a salvat, dar Icar, dornic de performante, a urcat sus, spre soare, pana s-a topit ceara, s-au desmembrat ariplle si s-a prabusit la pamant. A ramas de pomina, ca cea mai mare nereusita a antichitatii.
Fireste, au fost si alte nereusite, majoritatea de ordinul fantasticului: elixirul vietii vesnice, piatra filosofala, perpetuum mobile. Ciudat este ca nici in epoca moderna lumea nu s-a lecuit si, din cand in cand, inventeaza chixuri, potrivit Infoniac.
Dirijabilul cu hidrogen
Ideea unui mare rezervor umplut cu gaz usor, cum este hidrogenul, a luat avant in timpul razboiului franco-german din 1870-1871, cand francezii au construit baloane cu nacela, pentru a iesi din zona asediata.
La 31 august 1895, contele von Zeppelin a perfectionat si brevetat inventia, care consta intr-un urias schelet de aluminiu imbracat inr-o manta etansa, doua nacele pentru pasageri si echipaj, elice propulsate pentru dirijarea instalatiei.
In interiorul scheletului imbracat cu manta, se pompeaza o uriasa cantitate de hidrogen - gaz inflamabil. Parea o inventie fantastica, facuta pentru ca omul sa poata zbura. Succesul a crescut in timpul primului razboi mondial, cand armata s-a dotat cu asemenea aparate de zbor.
In jurnalul sau cu aminiri intitulat "Pentru cei de maine", Constantantin Argetoianu relateaza impresia naucitoare produsa asupra bucurestenilor,