Executivul a modificat condiţiile de participare la licitaţia pentru vânzarea CFR Marfă, în sensul reducerii cuantumului garanţiei şi taxei de participare, aşa cum s-a procedat şi în cazul Oltchim. Potrivit noului proiect al strategiei de vânzare al companiei, datat, potrivit Mediafax, 24 septembrie, garanţia de participare la licitaţie care va fi impusă investitorilor interesaţi va reprezenta 20% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare (52,7 milioane lei), iar taxa de participare la licitaţie pentru fiecare investitor/grup de investitori se va ridica la 5% (13,1 milioane lei, respectiv 2,9 milioane euro) din valoarea nominală a pachetului de acţiuni. Valoarea nominală a întregului pachet de acţiuni deţinut de stat la CFR Marfă şi oferit spre vânzare se cifrează la 263,9 milioane lei.
Aceste condiţii au fost însă modificate în scădere drastică, iar noul proiect al strategiei de privatizare a CFR Marfă impune o garanţie de participare cuprinsă între 3% şi 20% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni şi o taxă de participare în sumă fixă de doar 20.000 euro.
Pentru a fi admis la licitaţia CFR Marfă, investitorul va fi obligat să prezinte dovada că deţine resursele financiare şi organizatorice necesare pentru a-şi îndeplini obligaţiile individuale pe parcursul procesului de privatizare şi postprivatizare.
Ministerul a anunţat că îşi asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie, obiectiv care va fi atins şi în cazul celui mai pesimist scenariu.
Procesul de vânzare al întregului pachet de acţiuni al CFR Marfă va consta într-o singură etapă, respectiv licitaţia cu strigare cu criterii de precalificare, precedată de depunerea de către investitori a documentaţiei solicitate şi analiza acesteia.
Până la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, creanţele deţinute de Ministerul Finanţelor se vo