- Social - nr. 191 / 2 Octombrie, 2012 In curand, va intra in vigoare un nou sistem de calcul al taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, care prevede taxarea cu tarife unice in functie de tipul solicitarii, fara ca fiecare tip de serviciu sa mai fie achitat separat, ca pana in prezent. Astfel, cererea de inregistrare in registrul comertului a persoanelor juridice, cuprinzand autorizare constituire, inmatriculare, autorizare functionare prin declaratie pe propria raspundere, va fi taxata cu 250 lei. In cazul cererii de inregistrare in registrul comertului a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale se va percepe o taxa de 90 lei. Cererile de mentiuni simple (verificarea disponibilitatii sau rezervarii denumirii unei firme sau PFA, declaratii pe propria raspundere, radiere, mentiune operatiune unica, depunere si mentionare acte, numirea lichidatorului, certificat constatator etc.) vor fi taxate cu 45 lei, atat pentru firme, cat si pentru persoane fizice autorizate, intreprinderi familiale ori individuale. Pentru cererile de mentiuni complexe, cuprinzand doua sau mai multe operatiuni, firmele vor fi taxate cu 220 lei. La taxele percepute pentru cererile prevazute mai sus (mai putin cererea de eliberare certificat constatator si extras de registru), se aplica fondul de lichidare si fondul de buletin constituite potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei. Pentru cererea de copii certificate, taxa este de 4 lei plus 0,2 lei pe pagina certificata. Cererea de eliberare informatii punctuale de baza (numar de ordine in registrul comertului, denumire, forma juridica, sediu social, cod unic de inregistrare, durata de functionare, stare firma, activitate principala, capital social, adminis