O simpla fotografie atasata la CV iti poate distruge sau, dimpotriva, spori sansele de a obtine un job. Si nu are de-a face cu decorul din spatele pozei, asa cum ai putea crede, ci cu departarea de la care a fost realizata fotografia.
Exista locuri de munca in cazul carora "o fotografie spune o 1.000 de cuvinte", fiind decisiva in cazul modelelor, actorilor sau chiar politicienilor. Daca pana acum se cercetau amanunte precum zambetul, oamenii de stiinta s-au concentrat recent asupra departarii de la care a fost realizat instantaneul, descoperind ca acesta este hotarator pentru felul in care este perceputa poza.
Oamenii de stiinta de la Institutul de Tehnologie California (Calthech) au descoperit ca subiectii fotografiati de aproape nu sunt considerati de incredere, nu par competenti si par mai putin atragatori, chiar daca mimica este aceeasi cu cea a subiectilor pozati de la departare (din afara spatiului personal, respectiv cel putin la circa un metru), relateaza MedicalXpress, care citeaza un raport publicat de jurnalul PLoS One.
S-a pornit de la constatarea ca pictorii renascentisti se foloseau de niste tehnici subtile de a-l face pe privitor sa para mai aproape sau mai departe de subiectul desenat. Pornind de la aceasta observatie, au fost fotografiati mai multi subiecti de la distanta de 60 de centimetri si apoi de la 2,1 metri, observandu-se ca in cazul primelor fotografii, realizate in asa-zisul cadru personal, subiectii nu apareau deloc intr-o lumina buna, fapt ce nu avea deloc de-a face cu luminozitatea.
Cei pusi sa observe pozele reincadrate astfel incat diferenta de la care fusesera fotografiati subiectii sa nu fie usor de sesizat i-au calificat pe cei din urma, cei care nu invadau spatiul personal, ca fiind mai de incredere, de preferat celorlalti, si mult mai atractivi, deloc agresivi.
O s