Bărbaţii raşi în cap sunt percepuţi ca fiind mai masculini, impunători şi, în anumite cazuri, ca fiind mult mai buni lideri decât cei cu părul lung, potrivit unui studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Pennsylvania, citaţi de Wall Street Journal.
Acest lucru ar putea explica de ce oameni de afaceri, precum Marc Andreessen, fondatorul Netscape, Jeffrey Katzenberg de la DreamWorks Animation SKG sau Jeffrey Bezos, CEO la Amazon, au ales acest stil.
Afaceriştii cu acest tip de frizură îşi motivează, cel mai adesea, alegerea prin faptul că îi face să pară mai tineri şi mai încrezători decât dacă ar avea nişte şuviţe de păr în cap.
“Nu spun că dacă te razi în cap ai succes, dar poate fi începutul atunci când hotărăşti să faci ceva”, a declarat Seth Godin, antreprenorul şi scriitorul de 52 de ani care a adoptat acest look acum două decenii. “Aceştia sunt oamenii care decid în legătură cu lucrurile pe care le deţin, spre deosebire de cei care vor să pretindă că sunt altfel decât în realitate”, a adăugat Godin.
Lectorul universitar Albert Mannes, cel care a coordonat studiul, a recrutat 344 de subiecţi cărora le-a arătat, în cadrul a trei experimente diferite, poze cu acelaşi bărbat în două versiuni: una în care avea păr în cap şi una în care era ras.
În toate cele trei cazuri, bărbatul care apărea ras în poză a fost considerat mai impunător faţă de cei cu păr în cap. Rezultatele unuia dintre experimente au arătat că bărbaţii cu chelie sunt consideraţi mai înalţi cu 2,5 centimetri, în medie, şi cu 13% mai puternici decât cei cu păr în cap.
Pericolul George Constanza
Acelaşi studiu a arătat că bărbaţii cu părul rar sunt consideraţi cel mai puţin atrăgători şi cel mai puţin influenţi. De asemenea, bărbaţii care prezintă semnele clasice ale calviţiei, problemă ce afectează în jur de 35 de milioane de americani, sunt văzuţ