De mai bine de un secol filmul german îşi pune amprenta asupra culturii cinematografice la nivel mondial. Cu suişuri şi coborâşuri, influenţat puternic de regimurile politice aflate la putere, filmul german îşi regăseşte identitatea atât prin intermediul noilor generaţii de actori şi regizori, cât şi prin rememorarea unor filme de succes din deceniile trecute. La iniţiativa Institutului Goethe, între 9 şi 15 noiembrie are loc la Bucureşti, Săptămâna Filmului German. Cele 28 de pelicule, scurt-metraje, documentare, filme artistice şi de artă vor rula la Cinema Studio şi vor avea ca temă centrală anul acesta, femeia. Printre cele mai aşteptate proiecţii se numără premiera în România a filmului Barbara în regia lui Christian Petzold, câştigător anul acesta al Ursului de Argint la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin.
Actori şi regizori de covorul roşu
Fie că vorbim de mari actori, cunoscuţi publicului român, precum Marlene Dietrich, Armin Mueller-Stahl, Romy Schneider, Nastassja Kinksi, Franka Potente sau de regizori precum Roland Emmerich, creator al filmelor Stargate, Godzilla sau Ziua Independenţei, Werner Herzog şi al său Vamipirul Nosferatu din 1979, excentricul Werner Schroter şi ecranizarea sa după MacBeth din 1971 sau Wolfgang Petersen (Troia, Poseidon, Poveste fără sfârşit), putem spune fără îndoială că Germania a oferit culturii cinematografice mondiale oameni cu o valoare de necontestat care au influenţat într-un mod decisiv cea de-a şaptea artă. Şi dacă mai punem la socoteală şi faptul în fiecare an capitala ţării este gazdă a prestigiosului Festival Internaţional de Film de la Berlin, cel mai mare eveniment de gen din lume ca număr de bilete vândute, atunci cu siguranţă vorbim despre o ţară care are ceva de spus în ceea ce priveşte cinematografia.
Filmul german, o istorie zbuciumată
Cu toate că în momentul de faţă filmul ge