Condiţiile de cazare neconforme cu oferta şi amenzile abuzive sunt printre problemele de care se lovesc românii care pleacă în vacanţă în Uniunea Europeană. Sursa: POLITIA TRANSPORTURI
Cumpărăturile online de pe site-urile europene pot fi un alt risc.
De partea cealaltă, străinii care ne vizitează ţara se plâng că sunt păcăliţi când apelează la firmele de transport din România.
„În general, cele mai numeroase plângeri ale cetăţenilor europeni care se află în alte state membre UE se referă la cumpărăturile online şi la pachetele turistice”, ne-a punctat Bernd Krieger, reprezentant al Centrului European al Consumatorului din Kehl, Germania. Organizaţia se ocupă de reclamaţiile consumatorilor care cumpără un produs dintr-un alt stat UE decât cel de reşedinţă.
Declaraţiile sale sunt confirmate şi de plângerile făcute de români către această organizaţie finanţată de Comisia Europeană, aşa cum ne-a precizat Romulus Moise, PR officer la ECC România.
Unul dintre aceste cazuri este al domnului Udrea. Acesta a închiriat prin intermediul internetului un apartament în Franţa pentru trei nopţi, preţul fiind de 250 Euro.
“În ziua programată, orele 23.00, consumatorul a ajuns la apartament, ocazie cu care a constatat că locuinţa nu era în aceeaşi stare în care era prezentată pe site: paturile erau murdare, vesela si tacâmurile nu puteau fi folosite, apartamentul prezentând şi un miros greu respirabil chiar şi după aerisirea îndelungată a acestuia”, ne explică Romulus Moise.
În aceste condiţii, a doua zi consumatorul a luat legătura cu proprietarul apartamentului, comunicându-i faptul că nu este în starea în care a fost prezentat pe site, motiv pentru care doreşte încetarea contractului şi restitituirea sumei plătite în avans pentru încă două nopţi.
Proprietarul i-a răspuns românului că nu i se pot restitui