Nici o ţară din Europa de Est nu are ce au bucureştenii. Este vorba despre primul camion cu tehnologie hibridă care de mâine va spăla străzile din sectorul 1 al Capitalei. Funcţionează atât cu baterii cât şi pe motor diesel, fiind mult mai silenţios decât alte maşini folosite la curăţenia stradală motiv pentru care firma de salubrizre intenţionează să-l folosească foarte mult pe timpul nopţii. Nici o ţară din Europa de Est nu are ce au bucureştenii. Este vorba despre primul camion cu tehnologie hibridă care de mâine va spăla străzile din sectorul 1 al Capitalei. Funcţionează atât cu baterii cât şi pe motor diesel, fiind mult mai silenţios decât alte maşini folosite la curăţenia stradală motiv pentru care firma de salubrizre intenţionează să-l folosească foarte mult pe timpul nopţii.
camionul Volvo FE Hibrid foloseşte cu 30% mai puţin combustibil, produce cu până la 50% mai puţin zgomot, comparativ cu un camion diesel convenţional, iar emisiile de dioxid de carbon sunt cu 30% mai reduse. Firma de salubrizare din sectoul 1 al Capitalei va folosi acest camion atât în activitatea de salubritate cât şi în cea de curăţenie stradală - udat, stropit şi măturat mecanizat.
"Îl vom utiliza pe o perioadă de probă de o lună de zile, mai ales noaptea, fiindcă este foarte silenţios şi după aceea vrem să-l cumpărăm, dar preţul va fi stabilit în funcţie de dotările pe care vrem noi să le aibă această maşină", a declarat Marin Necula, directorul companiei de salubrizare. Reprezentantul firmei producătoare a camionului a spus că utilajul este uNul multifuncţional în sensul că poate fi folosit la curăţenia stradală, poate transporta gunoiul menajer, dar i se poate ataşa şi o lamă pentru deszăpezit.
Camionul pe care-l veţi vedea de mâine pe străzile din Capitală funcţionează pe baterii până la o viteză de 40 de km/oră. După aceea, intră în acţiune şi motorul diesel, iar de