Primul camion hibrid (cu energie de la motorul diesel şi cde la motorul electric), din Europa de Est, va fi folosit timp de o lună pentru salubrizare în Sectorul 1.
Firma Romprest, în parteneriat cu Volvo şi Primăria Sectorului 1, au anunţat azi că vor testa, în premieră în România şi în Europa de Est, primul camion cu tehnologie hibridă - Volvo FE, destinat serviciilor de salubritate.
Camionul Volvo FE Hibrid foloseşte cu 30 la sută mai puţin combustibil, emisiile de CO2 sunt cu 30 la sută mai reduse şi produce cu până la 50 la sută mai puţin zgomot comparativ cu un camion Diesel convenţional.
Maşina va fi folosită şi la de curăţenia stradală, adică la udat, stropit şi măturat mecanizat.
Romprest va investi anul viitor trei milioane de euro în echipamente de salubrizare care protejează mediul înconjurător . Cu aceşti bani pot fi achiziţionate minimum 20 de echipamente hibrid pentru activităţile curente din Bucureşti.
Volvo FE este un autovehicul "hibrid paralel", energia de la motorul diesel şi cea de la motorul electric putând fi utilizate împreună sau independent una de alta. Sistemul comută automat între cele două surse de energie. În cazul în care camionul hibrid este condus în prima treaptă de viteză, vehiculul este pus în mişcare exclusiv de motorul său electric. Ulterior, atunci când vehiculul accelerează, motorul diesel şi cel electric vor lucra în paralel pentru a optimiza consumul de combustibil. Motorul electric primeşte energie de la baterii de ultimă generaţie, litiu-ion.
"Volvo FE Hibrid a stârnit un mare interes la nivel european şi sunt foarte mândru că putem să oferim acest produs clienţilor din România. Vom testa acest echipament împreună cu partenerul nostru tradiţional Romprest, o companie care împărtăşeşte acelaşi interes pentru soluţii care protejează mediul", a spus Sigurd Wandel, dire