Studiul de fezabilitate întocmit pentru Pasajul Văcărești l-ar face să râdă și pe celebrul „Dorel”!. Numai că podul "şchiop", ce va fi ridicat pe 13 piloni, în loc de 21, va costa peste 35 de milioane de euro. Sursa: RĂZVAN PETRESCU
Pasajul Mihai Bravu- Splaiul Unirii (Văcăreşti) este exemplul cel mai clar despre cum aruncă edilii bani pentru nişte construcţii, doar de dragul imaginii şi cum profită constructorii de incompetenţa autorităţilor.
Anunţată cu mare fast de către edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, lucrarea, care iniţial costa 28 de milioane de euro, a început ilegal, pe baza unui proiect greşit. Concret, planul de fezabilitate întocmit de Primăria Capitalei prevedea montarea a 21 de piloni, număr suficient pentru rezistenţa podului. „Dar, din cauza ultilităţilor găsite şi neprevăzute în proiectul tehnic, vor fi montaţi doar 13 piloni”, au explicat, pentru EVZ, surse din Primăria Capitalei.
Pus în faţa acestei si tuaţii, şi de teamă să nu piardă lucrarea, constructorul - firma Romstrade, ce aparţine omului de afaceri Nelu Iordache - a făcut de capul lui un nou proiect care prevede construirea unui pod cu mai puţine „picioare”, dar mai scump cu aproximativ 7 milioane de euro. Mai mult, a început să monteze pilonii în alte locuri decât cele prevăzute de studiul iniţial, o altă ilegalitate flagrantă. Culmea, podul ar urma să aibă şi o lungime mai mare. Toate acestea, fără să anunţe înainte Primăria Capitalei, ai cărei inspectori ar trebui să verifice periodic lucrarea. Constructorul chiar s-a apucat de lucru, după care, ca să intre în legalitate, a trimis hârtie la Municipalitate. „S-au făcut o parte din lucrări, iar acum firma de construcţii Romstrade a trimis un act adiţional prin care costul lucrării creşte cu aproximativ 20-25%. Cert este că nimeni din Primăria Capitalei nu a semnat actul adiţional”, au mai precizat, pentru EVZ, surse