Piaţa locală de comerţ modern este dominată de companiile germane care controlează afaceri de 4,3 mld. euro anul trecut, aproape 60% din total. Mai mult, germanii au fost cei care au început să scrie istoria comerţului modern în România în 1996, când Metro Cash&Carry a deschis primul magazin.
Deşi companiile nemţeşti domină în continuare, în acest an a avut loc o rocadă la "cel mai înalt nivel". Astfel, retailerul german Kaufland, cu afaceri de 1,31 mld. euro anul trecut, a devenit cel mai mare jucător din comerţul modern din România. Kaufland a urcat anul trecut pe prima poziţie în topul retailerilor moderni din România, după ce în cei şase ani de la intrarea pe piaţă a continuat să crească adoptând o poziţie discretă.
Retailerul german a reuşit în ultimii doi ani să răstoarne topul celor mai mari retaileri din România şi să urce pe prima poziţie în acest top după ce în 2010 a devansat Carrefour şi în acest an a detronat Metro Cash & Carry, care a fost lider în fiecare an de după 1996, punctul de referinţă pentru comerţul modern în România. Alături de Metro Cash&Carry şi Kaufland, pe piaţa locală de comerţ modern mai activează Real, Penny Market, Lidl şi Billa.
Piaţa locală de comerţ modern este dominată de companiile germane care controlează afaceri de 4,3 mld. euro anul trecut, aproape 60% din total. Mai mult, germanii au fost cei care au început să scrie istoria comerţului modern în România în 1996, când Metro Cash&Carry a deschis primul magazin.
Deşi companiile nemţeşti domină în continuare, în acest an a avut loc o rocadă la "cel mai înalt nivel". Astfel, retailerul german Kaufland, cu afaceri de 1,31 mld. euro anul trecut, a devenit cel mai mare jucător din comerţul modern din România. Kaufland a urcat anul trecut pe prima poziţie în topul retailerilor moderni din România, după ce în cei şase ani de la intrarea pe piaţă