Aproape 6.500 de orădeni şi-au închiriat locuri de parcare în jurul blocurilor, amplasamente pe care doar ei au dreptul să le folosească în fiecare după-amiază şi în weekend.
Sistemul de parcări la domiciliu e o mană cerească pentru cei care aveau veşnic o problemă în a-şi găsi un loc pentru maşină în jurul blocului. Numai că, de multe ori, plata abonamentului lunar nu reprezintă garanţia pentru locul liber. Atunci intră pe fir "hingherii" de maşini...
Reguli simple
Primăria orădeană a început să implementeze sistemul de parcări la domiciliu în 2010, în cartierul Nufărul. În ce constă el? În primul rând, Primăria se ocupă de amenajarea parcărilor între blocuri, prin asfaltare, delimitare şi numerotare. Apoi, locurile de parcare sunt împărţite locatarilor din blocurile aflate în jurul parcării, nu mai departe de 30 de metri.
Oamenii sunt anunţaţi prin afişe puse în scările de bloc că trebuie să-şi depună cererea pentru un loc de parcare. Dacă numărul cererilor este mai mic sau egal cu numărul locurilor de parcare, atribuirea se face direct, după ce "chiriaşul" îşi plăteşte abonamentul anual de 100 de lei. Dacă, însă, sunt mai multe cereri decât numărul de locuri, se organizează o licitaţie, iar cel care "plusează" mai mult pentru locul de parcare devine concesionarul său. Fiecare locatar poate să-şi concesioneze un singur loc de parcare.
Banii se învârt
Concesionarea îi dă dreptul chiriaşului să-şi parcheze maşina de luni până vineri, între orele 16 şi 7, respectiv de sâmbăta de la ora 7 până luni la aceeaşi oră. În timpul săptămânii, până la ora 16 oricine poate parca pe locurile concesionate din jurul blocurilor, fără a plăti vreo taxă de parcare. Abonamentele se plătesc la asociaţia de proprietari, care virează banii către Administraţia Imobiliară Oradea. Apoi, AIO returnează 10% din fondurile încasate asociaţiei de proprietari.