TIMISOARA. In anul 1869 la Timisoara era introdus, pentru prima data, in Europa, tramvaiul tras de cai. Este o fila de istorie cu care ne place sa ne mandrim. Din pacate, tramvaiul care circula prin Timisoara in anul de gratie 2012 nu ne face cinste deloc.
Sunt mizerabile, iarna ingheti de frig in ele, iar vara mori de cald, cand le treci pragul te patrunde un miros ingrozitor de cele mai multe ori, iar cand vrei sa te asezi pe scaun, mai degraba te razgandesti. Se zgaltaie din toate incheieturile si scoate un zgomot care in cele mai multe cazuri este asurzitor. Aceasta este o scurta descriere a tramvaiului cu care nu ne mai putem mandri in zilele noastre.
Consiliul Local Timisoara a initiat, recent, un proiect de hotarare prin care se doreste cumpararea de tramvaie noi, insa primarul Nicolae Robu, care s-a documentat la un targ de tramvaie ce a avut loc la Berlin, a decis ca cea mai buna solutie, pentru Timisoara, este sa nu cumpere deocamdata tramvaie noi, deoarece sunt prea scumpe, si sa reconditioneze o parte din tramvaiele vechi.
”Preturile sunt intre 1,5 si 3 milioane de euro. Dupa parerea mea, Timisoara trebuie sa se multumeasca cu tramvaie care sa coste 1,5 milioane sau maxim 1,7 milioane de euro, in niciun caz peste 2 milioane de euro pe bucata. Am vazut ce conditii ofera aceste tramvaie, iar conditia mea este ferma, sa nu depasim aceasta suma. Am discutat cu un furnizor de servicii de reabilitare. Cea mai inteleapta solutie este sa cumparam un numar de tramvaie noi si sa reabilitam un numar de tramvaie vechi. Pentru Timisoara este cel mai intelept sa procedam astfel. Vom achizitiona, nu am stabilit cat, probabil vreo zece tramvaie, in anul 2013, vom lucra la proiectul de buget si vom prevedea o suma pentru asa ceva si vom vedea cate vom introduce in reabilitare”, a declarat Robu.
Dar ce inseamna aceasta reconditionare a tramv