Să fie criză, primesc, dar planurile să rămână aceleaşi. După opt ani de muncă şi investiţii de 265 de milioane de euro, zona centrală a Iaşiului a devenit un „fel de oraş în oraş“
Prima dată a văzut conceptul, în 2004, în California. A vizitat apoi „vreo 30 de proiecte mixte“ pentru a-şi da seama cum funcţionează şi care este impactul asupra pieţei, povesteşte Iulian Dascălu, cel mai mare proprietar de malluri din ţară, cum i-a venit ideea proiectului Palas (inaugurat în 31 mai 2012). Şeful Iulius Grup e convins că a făcut bine că a adus în ţară acest concept, aşa cum, spune el, nu a greşit nici când s-a hotârât să construiască, în urmă cu 12 ani, primul mall din provincie: „Toate studiile noastre de piaţă sunt realiste, nu ne jucăm cu banii. Gândim pe termen lung (...) vrem să ţinem băncile aproape“, sublinia Dascălu într-o discuţie anterioară. Şi se pare că a reuşit.
În contextul unei pieţe imobiliare - şi implicit al pieţei construcţiilor - încă în blocaj şi al reticenţei băncilor în a oferi împrumuturi, Iulian Dascalu a continuat să-şi dezvolte afacerile pe banii băncilor - „(...) au deja încredere în viabilitatea proiectelor mele“. Anul acesta, de exemplu, Dascălu a reuşit să inaugureze, în inima Iaşului, lângă Palatul Culturii, proiectul Palas, finanţat, în principal, de UniCredit Ţiriac Bank (circa 125 mil. euro), Emporiki Bank şi Banca Italo-Romena. Ansamblul mixt de tip „lifestyle center“ - „un fel de oraş în oraş“, după cum îl descrie chiar el -, a implicat investiţii de 265 de milioane de euro şi cuprinde o zonă comercială (60.500 mp) cu mall şi o stradă de shopping, spaţii de birouri, hoteluri, parcare subterană şi un parc cu o suprafaţă de cinci hectare. „În viitor, mallurile vor fi destinate unui anumit segment al populaţiei. Proiectele mixte, care sunt pe o treaptă mai sus decât mallurile, vor fi motorul oraşelor“, arată Iulian Dascăl