Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, miercuri, că podul de la Mihai Bravu va fi terminat întrucât stă "călare" pe constructor, el admiţând că locuitorii din zonă sunt nemulţumiţi de întârzieri, pe care le-a justificat prin existenţa unor inadvertenţe în ceea ce priveşte primul proiect.
"Vorbiţi de podul de la Mihai Bravu. Că de aia a stat un an şi jumătate domnul constructor - de mai rămânea puţin şi-i trăgeam pumni în cap - pentru simplul motiv că, dedesubt, toate reţelele alea în concepţia primului proiect erau de aiurea. Şi a trebuit să trec prin Consiliu - alt SF - să pot să fac toate actele necesare pentru ca să pot să continui podul şi mă apuc să îl continui. Deci o să-l termine, ce să mai discutăm, că stau călare pe el, că cred că i-am isterizat pe toţi locuitorii", a spus Oprescu.
În 28 aprilie 2011, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, pentru o suprafaţă de aproximativ 15 hectare.
Pasajul denivelat a fost prevăzut a fi realizat suprateran pe relaţia Şoseaua Mihai Bravu - artera propusă la limita estică a Parcului Tineretului, pentru închiderea inelului principal de circulaţie al municipiului Bucureşti, ca legătură directă dintre Şoseaua Mihai Bravu şi intersecţia Şoseaua Olteniţei cu Bulevardul Constantin Brâncoveanu.
Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii este prevăzut în Planul Urbanistic General (PUG) al Bucureştiului, făcând parte din categoria lucrărilor de închidere a inelului principal de circulaţie.
Lucrările la pasajul suprateran au început în 17 ianuarie 2011. Primăria Municipiului Bucureşti a atribuit contractul companiei Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache.
Contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor a fost atribuit la începutul lunii decembrie 2011, potrivit unui anunţ al Primăriei.