România ar trebui să-şi valorifice mai bine avantajele competitive date, pe de-o parte, de nivelul salariilor şi de gradul de pregătire al forţei de muncă şi, pe de alta, de poziţia geostrategică de punte între regiuni - aproape de Turcia, care are o creştere economică puternică, şi de Rusia, care de asemenea are potenţial să atingă rate înalte de creştere, afirmă Klaus Mangold, una dintre cele mai influente personalităţi care susţin interesele companiilor germane.
Este însă forţa de muncă tânără şi bine pregătită un factor suficient pentru atragerea de noi investitori străini?
"În mod esenţial, un investitor nou are nevoie de un mediu economic stabil, de încredere în cadrul politic şi de oameni bine pregătiţi, iar România are atuurile sale şi cred că va fi interesantă pentru noi investiţii. Cu siguranţă este interesantă pentru investitorii germani pentru că toate companiile care au venit au avut foarte mare succes în această ţară."
Mangold afirmă că atât grupul Continental, cât şi producătorul de componente auto, industriale şi aerospaţiale Schaeffler sunt două exemple de companii germane angajate să continue să-şi crească businessul în România. "Majoritatea firmelor germane deja prezente au planuri de extindere. Cu siguranţă, Continental şi Schaeffler sunt foarte angajate. În general, companiile din automotive au avut o experienţă foarte bună în România."
Influentul lobbyist german a vizitat România şi înainte de 1990. "Am fost un martor al evoluţiilor din România atât în epoca veche, cât şi în cea nouă şi am urmărit transformările care au avut loc."
El este un obişnuit al partidelor de vânătoare organizate de omul de afaceri Ion Ţiriac. În timpul guvernului Năstase el s-a implicat în organizarea de contacte la nivel înalt cu cancelarul Gerhard Schroeder. În 2010 el a fost primit şi de prim-ministrul Emil Boc, pe vremea în