Ce i-ar scoate pe contabili dintre vrafurile de dosare in care sunt ingropati zilnic, ar reduce costurile companiilor si ar scurta timpul de lucru? Raspunsul, dat de specialisti, este informatizarea completa a arhivelor.
Legea actuala reglemeteaza gestionarea documentelor in format electronic, insa are lacune in privinta obligatiei de a pastra arhivele fizice odata ce au fost informatizate. Asta face ca majoritatea contabililor sa lucreze inca dupa metoda traditionala, pierzand mult din eficienta, au precizat consultantii companiei Accace.
"Probabil ca multi profesionisti contabili se gandesc ce ar insemna exercitarea profesiei folosindu-se de toate avantajele pe care le ofera tehnologia informatiei, mergand mai departe de beneficiile obtinute prin utilizarea ERP-urilor (n.a. - enterprise resourse planning) pentru organizarea evidentei contabile. Imaginati-va un control de rambursare a TVA-ului fara nenumarate copii dupa contracte, dosare cu facturi si avize si fara discutii de genul <
"Pentru a ajunge sa participam la un asemenea control ar trebui sa putem transforma si arhiva in format electronic toate documentele financiar-contabile, fara obligatii aditionale privind arhivele fizice si, de asemenea, ar trebui sa putem transmite aceste arhive organelor de control, astfel incat orice control sa se transforme intr-o simpla discutie cu autoritatile prin care sa se clarifice tratamentele fiscale sau contabile, salvand astfel timp de ambele parti", a adaugat ea.
In ceea ce priveste clarificarea notiunilor tehnice privind semnatura electronica (marca temporala aplicata documentelor electronice pentru a le oferi valoare legala), regasim urmatoarele reglementari gestionate de Ministe