H&M, Inditex sau New Yorker se numara printre retailerii care au dat tonul pe piata de fashion in ultimul an, bifand aproape toate deschiderile de centre comerciale din ultima perioada. Consultantii unora dintre cele mai importante companii imobiliare au explicat pentru Wall-Street.ro in ce stadiu este extinderea lor si ce orase vizeaza.
„Daca in anii trecuti retailerii aveau presiunea de a deschide magazine pentru a atinge o masa critica care sa justifice intrarea lor pe piata, acum putem spune ca retele mari de magazine de moda au deja un numar suficient de magazine. Retaileri precum C&A sau New Yorker acopera majoritatea oraselor cu peste 100.000 de locuitori, iar in orasele mari iau in considerare deschiderea celui de-al doilea”, a spus Razvan Sin, directorul departamentului de retail al DTZ Echinox.
Astfel, anumiti retaileri, pregatesc si 2-3 magazine in orasele mari.
„Retaileri ca Takko (57 de locatii) si Deichmann (52 de magazine), care sunt prezenti si in orase mici precum Roman sau Fagaras, vizeaza cel putin doua sau trei locatii in orasele cu peste 250.000 de locuitori”, a adaugat Razvan Sin, directorul departamentului de retail al DTZ Echinox.
Pana in prezent, cel mai mare numar de magazine deschise a fost inregistrat de grupul Inditex, care este de altfel si cel mai mare retailer de moda din lume, si opereaza in Romania 84 de magazine avand in portofoliu cinci brand-uri. Citeste si:Besadoux, Kenvelo: Romanii sunt dependenti de fashion, asta salveaza taraCine controleaza piata de fashion: topul celor mai extinse branduriInditex deschide patru magazine in Iulius Mall Timisoara
Incotro se indreapta retailerii? Bucurestiul si orasele mari, cu peste 200.000 de locuitori, sunt in continuare destinatiile cautate cu predilectie. Retailerii cu lanturi extinse de magazine se orienteaza insa si catre orase cu 100.000-150.000 de locu