O uzină ultramodernă la Tanger care produce modelul Lodgy şi care se adaugă celei de la Casablanca, în Maroc. Uzine de montaj în Rusia şi Brazilia, prospectări intense în India pentru a se găsi o locaţie de producţie... Viitorul pare a surâde constructorului piteştean. Familia Logan se îmbogăţeşte continuu, cu modele din ce în ce mai elegante, dotate cu opţiuni care se regăsesc la maşinile de gamă superioară. Specialiştii auto francezi se întreabă, de altfel, până unde va putea merge această strategie a Daciei de a propune echipamente din ce în ce mai performante pentru un preţ sensibil mai mic fără a < canibaliza > unele modele Renault? Un exemplu: noul Sandero Stepway dispune de un sistem de navigaţie performant, de instalaţie de climatizare, de limitator-regulator de viteză... Totul pentru 11.900 euro!
Lodgy, un monospaţiu de 7 locuri inventat de Dacia în 2011, este de trei ori mai ieftin decât omologul său în gama Renault. Putem să ne gândim că fiecare model din cele şapte existente va evolua. Loganul va putea avea în curând o versiune break etc.
În Franţa, Dacia a devenit fără discuţie un adevărat fenomen de societate: 12.000 de utilizatori ai Loganului s-au întâlnit acum câteva luni în regiunea pariziană într-un pique-nique gigantic.
Constructorul de la Piteşti este diamantul din buzunarul Renault-ului: marja comercială pe care o aduce Dacia este în medie de 6%. Cea a Renault-ului este de trei ori mai mică.
* Interviu cu Domnul Thomas Dubruel, director general la Renault Commercial Roumanie, la Mondiala Auto de la Paris
BURSA: Care este situaţia Daciei în 2012?
Thomas Dubruel: Rezultatele exerciţiului financiar 2011-2012 vor fi cunoscute în curând. Pot să vă spun că uzina de la Mioveni funcţionează la capacitatea sa maximă. Anul acesta vor fi fabricate aici 350.000 de automobile, într-un ritm de 1490/zi. Toată săptămâ