La Muzeul Naţional de Artă Contemporană (MNAC) puteţi vedea expoziţia „Empire, State, Building" a grupului de artişti francezi, Société Réaliste.
Grupul a fost creat de Ferenc Gróf şi Jean-Baptiste Naudy în iunie 2004. Lucrează cu designul politic, cu economia experimentală, ergonomia teritorială şi consultanţa în domeniul ingineriei sociale. Schemele de producţie se dezvoltă prin expoziţii, publicaţii şi conferinţe.
După cum se arată pe site-ul MNAC, titlul epoziţiei „Empire, State, Building," se raportează la trei aspecte ale operei grupului Société Réaliste: În primul rând, „Empire, State, Building" evocă în mod evident faimosul zgârie-nori newyorkez, „constructie/ templu/ monument/ operă de artă" care încă de la finalizarea sa în anul 1931 a fost atât un mit şi o emblemă a Statelor Unite, cât şi o sursă de inspiraţie artistică (de la filmul King Kong al lui Merian C. Cooper/Ernest B. Schoedsack din 1933 la Empire, filmul mut al lui Andy Warhol, din 1964).
În al doilea rând, expoziţia explorează posibilităţile semnelor de punctuaţie care pot fi folosite atât pentru a ordona, cât şi pentru a dezordona un discurs. În sfârşit, atunci când numele mitului este alterat de apariţia virgulelor devine ceva foarte diferit, o grilă care reduce gradul de percepţie al puterii, de la imperiu la clădire, prin stat. Aceste trei perspective reprezintă substratul ultimelor lucrări realizate de Société Réaliste, articulate în jurul a două piese de referinţă: The Fountainhead (2010) şi Culte de l'Humanitée (Cult of She-manity, 2011).
The Fountainhead (2010)
„The Fountainhead" este primul film de lung metraj al grupului Société Réaliste şi are la bază eponimul hollywoodian al lui King Vidor din 1949, la rândul său realizat după best-seller-ul din 1943 al lui Ayn Rand, a cărei încredere în capacitatea pieţei de a produce prosperitate şi respingerea o