Cand vorbim despre cele mai puternice branduri din lume, ne gandim la Apple, Google, Coca-Cola, Ford sau Nestle. Exista insa unul pe care nu il luam in calcul, dar care intruneste toate criteriile - notorietate, longevitate, profitabilitate - pentru a "bate"aceste nume celebre: Iisus. Poate intra cel mai cunoscut personaj religios in categoria brandurilor?
Conform topului Global 500, Apple este cel mai valoros brand din lume, Interbrand il contrazice sustinand ca locul unu in clasament este ocupat de Coca-Cola. In orice caz Apple, alaturi de Google si Microsoft sunt singurele in clubul select al celor cotate anul acesta cu ratingul "AAA+".
In topul celor mai populare branduri pe Facebook, primul loc este detinut de Coca-Cola.
Ce au in comun aceste nume? Sunt cunoscute de foarte multa vreme si "produc" foarte multi bani, calitati pe care le are si numele "Iisus". Si atunci prima intrebare care apare este: “Poate fi considerat Iisus un brand?”
“Asa cum te raportezi la diverse celebritati ca la un brand, asa este si in cazul lui Iisus, putem zice ca e un brand. Dar mai mult decat un brand, cred ca s-ar putea folosi notiunea de Meme in acest caz”, explica Stefan Liute, strategy director la Storience.
Bogdan Naumovici, director de creatie 23 Communication Ideas, este de parere ca la un anumit nivel Iisus poate fi considerat un brand "pentru ca are valori, are o iconografie, exista o gramada de semne care te duc cu gandul la Iisus, o gramada de simboluri grafice. Are manifestari de brand”.
Mai sunt insa si alte aspecte importante care trebuie luate in calcul.
“O celebritate este un brand personal. Evident ca asta inseamna ca e foarte mult legat de aspectul fizic, de comportamentul unei singure persoane. Pe de alta parte, Iisus este o parte a mai multor religii, nu numai a celei crestine. Religi