Şoferii ale căror maşini sunt avariate în accidente de circulaţie fără vina lor ar urma să solicite despăgubiri propriului asigurător de răspundere civilă auto (RCA), şi nu companiei care a emis poliţa vinovatului, aşa cum se întâmplă în prezent, potrivit unei norme a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) aflată în dezbatere publică.
Şoferii ale căror maşini sunt avariate în accidente de circulaţie fără vina lor ar urma să solicite despăgubiri propriului asigurător de răspundere civilă auto (RCA), şi nu companiei care a emis poliţa vinovatului, aşa cum se întâmplă în prezent, potrivit unei norme a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) aflată în dezbatere publică.
CSA speră că modificarea sistemului de despăgubire le va permite păgubiţilor să-şi încaseze banii mai repede şi va forţa asigurătorii să-şi ajusteze preţurile la nivelul riscurilor asumate. Asigurătorul şoferului păgubit va achita dauna şi ulterior îşi va recupera banii de la compania care a emis poliţa vinovatului prin intermediul unui centru de compensare, fiind de aşteptat ca în aceste condiţii preţul să nu mai fie principalul reper pentru încheierea unei poliţe obligatorii.
"Am elaborat un sistem de despăgubire directă pe care l-am transmis jucătorilor din piaţă pentru analiză. (...)Asigurările de răspundere civilă auto sunt utilizate acum ca un mecanism de creştere a cotei de piaţă şi sunt generatoare de pierderi. Cheia pentru rezolvarea acestei probleme este reanalizarea tarifelor", a declarat Cornel-Coca Constantinescu, vicepreşedinte al CSA, în cadrul unui eveniment organizat de Media XPRIMM.
Vânzările de poliţe de RCA reprezintă o treime din piaţa asigurărilor generale şi generează pierderi de zeci de milioane de euro asigurătorilor în condiţiile în care tarifele au scăzut constant în ultimii ani, iar daunele au crescut. La cumpărarea unei poliţe RCA,