De fiecare dată când se discută despre evoluția pieței auto sau a industriei producătoare de mașini din România se ajunge, inevitabil, la comparații cu alte state. Pentru că, de cele mai multe ori, aceste comparații sunt făcute pe baza unor „impresii” personale în timp ce realitatea poate fi găsită cel mai ușor în cifre, iată câteva dintre coordonatele care poziționează țara noastră în contextul industriei auto europene.
Conform ultimului raport întocmit de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în baza datelor furnizate de Eurostat și de asociațiile naționale ale producătorilor și comercianților de mașini, România se află pe ultimul loc în privința numărului de mașini înmatriculate, raportat la populație. Conform ACEA, în țara noastră densitatea parcului auto este de 202 autoturisme pentru 1.000 de locuitori. Pe penultimul loc al clasamentului întocmit în baza acestui indicator se află Letonia (286 mașini/1.000 locuitori). State precum Ungaria (299/1.000), Slovacia (307/1.000) sau Bulgaria (347/1.000) sunt mai bine poziționate decât România, în timp ce media europeană este de 477 mașini/1.000 locuitori. Surprinzător pentru unii, liderul clasamentului este Luxemburg (659/1.000), urmat de Italia (606/1.000) și Cipru (575/1.000). Cel mai puternic producător european de vehicule, Germania are o densitate a parcului auto de „numai” 517 mașini/1.000 de locuitori, fiind depășit de state precum Slovenia, Lituania, Austria, Finlanda sau Muntenegru. Concluzia cea mai importantă a acestui clasament: în România densitatea nu se află nici la jumătate față de media europeană.
Parcul național de autoturisme care, conform DRPCIV, a atins anul trecut 5,48 milioane de vehicule, dintre care 4,31 milioane sunt autoturisme, reprezintă 1,8% din totalul european. Din acest punct de vedere ne aflăm undeva pe la jumătatea clasamentului, la egalitate cu Sue